onsdag 11. januar 2017

Pop Art

Når jeg skulle finne inspirasjon til mitt Popart-produkt valgte jeg å bruke Pinterest. Jeg fant et bilde av Audrey Hepburn. Dette er en jente jeg finner attraktiv og filmen «Breakfast at Tiffany's» stiller sterkt blant favorittene.

Så fort jeg hadde funnet inspirasjonskilde, fant jeg kostymene og tyggisen jeg trengte og fikset selvportrettet. Bildet er tatt av Ronja. Jeg synes ikke selve editeringen av bildet i Photoshop var veldig utfordrende, der jeg fant fargevalg hakket vanskeligere. Jeg valgte å gå for mest rosafarger. For å få det litt mer popartsy, fargela jeg kronen i en sterk gulfarge.


Når jeg skulle legge ved typografi tittet jeg på Zofies verden og lagde noe jeg syntes virker typisk popart. Teksten i boksen er rett og slett en quote av personen jeg har prøvd å etterlikne. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar