onsdag 11. januar 2017

Den Ukjente

Film - A møter B

Dette har vi gjort
Rollefordelinger:
Hovedperson A: Maja – Ronja Marie Langbråten
Birolle: Rikke – Sara Roed
Hovedperson B: Gjerningsmann – Stine Fredriksen/Emilie Brekke
Kameraansvarlig – Maria Kristina Kobbevik

Framgangsmåte:
Jeg var ikke der da gruppen bestemte seg for temaet. Men temaet ble bestem og roller ble fordelt. Utover det gjorde alle som de skulle og holdt seg til sitt. Jeg filma og de andre hadde sine roller. Ettersom jeg er bak kameraet tok jeg fort litt styring, men ikke mere enn jeg skulle.
Så fort vi var ferdig meg all filming begynte vi å klippe. Vi måtte filme noen klipp på nytt litt underveis da vi så at noe manglet og måtte tas med for å få bedre flyt i filmen. Vi så at det ikke var nok klipp av Rikke, noe so førte til at slutten ikke ga like mye mening. Problemet er at dagen vi skulle filme Rikke, hadde Sara glemt å ha håret likt og de samme klærne. Dette følte til brudd i kontinuiteten.
Personlig har jeg vært nødt til å klippe litt hjemme, men fikk gjort mye på skolen.

Dette har jeg lært
Jeg har blitt litt tryggere på Premier Pro, men ser at jeg har fortsatt mye igjen å lære. Jeg har også blitt noe tryggere på utstyret, og lært meg hva jeg trenger for å gå ut i opptak. Jeg merker også at når jeg ser på film uten om skolen, merker jeg allerede at jeg ser mere på utsnitt og vinkler, og tenker mye på hvor mye jobb som ligger bak.

Dette kan jeg ta med meg videre
Jeg synes kanskje ikke alt i dette prosjektet gikk like glatt. Det var flere ganger folk som hadde en viktig rolle foran kameraet glemte for eksempel kostyme. Vi hadde også flere i gruppa som også var mye borte grunnet sykdom.
Så til neste filmprosjekt vil jeg legge mere vekt på kommunikasjon innad i gruppa.











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar