fredag 8. desember 2017

Årskalender - 2019

Heisann!

I denne omgang har vi hatt en oppgave der vi skulle lage en kalender. Vi fikk stor frihet til å designe den som vi ville, men vi skulle i hovedsak brukte vi programmene Indesign og Illustrator.

Gjort, lært og lurt.

Gjort: Jeg ville lage en personlig kalender som inneholdt noen av bildeprosjektene mine den siste tiden. Jeg prøvde å få bildene til å passe med årstiden, med tanke på budskap og farger. Jeg har valgt å holde uttrykket rent både med valg av font og hvordan jeg har komponert tekst og bilder i forhold til hverandre. Jeg har valgt å krysse av noen viktige datoer med en tegnet sirkel, i tillegg til at det skal være nok luft rundt datoene til å skrive inn noe for hånd. På forsiden finner du alle bildene du vil se gjennom året i miniatyrbilder. På baksiden lagde jeg et usymmetrisk mønster med farger som er direkte plukket opp fra bilene i kalenderen. Dette viser også at bildene står til hverandre selv om ikke alle nødvendigvis er relatert med hverandre.

Lært: Jeg har blitt tryggere på min bruk av Indesign og funnet mer ut av hvordan Illustrator og Indesign snakker sammen. Jeg har også lært at kontinuerlig arbeid lønner seg i denne typen oppgave, ettersom bildeideene mine var såpass delt.

Lurt: Til neste gang har jeg lært at jeg ikke skal lage alt i Illutrator for så å lime det inn i Indesign. Glad for at jeg oppdaget at det kunne skape komplikasjoner tidlig.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar