torsdag 1. juni 2017

Min mediatentamen - Matpakke

Heisann! 

For en liten stund tilbake hadde vi tentamen i mediafagene. Jeg valgte å ta tentamen i faget "medieuttrykk", der oppgaven gikk ut på å lage en brosjyre, infografikk, bildeserie eller reklamefilm. Jeg valgte å lage en brosjyre/katalog om nettopp matpakke. Jeg ville legge fokus på at matpakke er noe alle har godt av, og at det kan være både enkelt og godt. Fordi uten mat og drikke, duger helten ikke;) Jeg tenkte ut hva jeg trengte av matvarer, modeller og utstyr, tegner skisser av hvordan hver enkelt side skulle se ut, og planla farger og fonter. Jeg visste så og si hvordan resultatet ville se ut, før jeg begynte. Alt gikk på skinner og jeg rakk akkurat å levere i siste minutt. 

Når jeg skulle velge fonter og farger la jeg fokus på lekenhet og enkelhet, fordi jeg mener det passer temaet. Få fonter og rene farger. Jeg ønsker at katalogen skal treffe i alle aldere, og har derfor ikke veldig mye tekst, men heller lagt fokus på levende bilder. Når jeg tar bilder ser jeg alltid etter linjer og komposisjoner som skaper helhet og gjerne gir ett rent inntrykk. 

Personlig ble jeg fornøyd med resultatet. Det jeg ville gjort annerledes til neste gang ville vert å gjøre hele fila litt mindre, slik at jeg hadde sluppet diverse tekniske utfordringer. 

Slik ble resultatet:




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar